A beszoktatási időszak szeptembertől novemberig tartott, amely meghatározta a gyermekek óvodához való érzelmi kötődését. Fokozatos beszoktatással lehetőséget adtunk arra, hogy a gyermekek szüleikkel együtt ismerkedjenek az óvodával. Ez az ismerkedés kiterjedt a közvetlen környezetükre: a velük foglalkozó felnőttekre, a csoportszobára, az öltözőre, a mosdóra, az udvarra. Volt, aki kezdetben nehezen vált le a szülőről, ebben segített a „fokozatos” beszoktatás: néhány napig a szülő is rövid ideig bejöhetett a gyermekével közösen játszani. A sírós gyermekeket a reggeli érkezéskor kézből kézbe vettük át, mert nagyon igényelték a testi kontaktust, a ringatást. Az ölbeli játékok elősegítették a gyermekek megnyugvását, az óvó nénik, a dajka néni jelenlétének megszokását. Sok mondókával, énekkel, ölbeli játékkal, rövid mesékkel igyekeztünk megkönnyíteni a beszokás időszakát, illetve a gyermekek beszédének fejlődéséhez is hozzá járul.
[Best_Wordpress_Gallery id=”252″ gal_title=”Beszoktatás”]